Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal Hijrah


Salam Maal Hijrah buat semua umat Islam..
marilah kita panjatkan kesyukuran kepada Allah S.W.T. kurniaan Nya selama ini kepada kita.
ana juga mahu berhijrah . berhijrah ke jalan Ilahi.
ana tidak pernah berhenti daripada berdoa kepadaNya agar sentiasa tetapkan hati ana dan agar ana tidak kembali ke masa silam ana.
sesungguhnya hati ana tenang dengan kehidupan baru ana bersama Allah S.W.T. yang sentiasa menemani ana setiap waktu dalam kehidupan ana.
benar. kesilapan ana yang lalu telah banyak mengajar ana agar dekat kepada Yang Maha Esa.
tiada penyesalan dalam kehidupan ini. segalan-galanya telah ditentukan oleh Ilahi.
titisan demi titisan air mata ana jatuh keranaNya.
tiada yang layak disembah melainkan Yang Maha Esa. sesungguhnya cinta ana kepada Nya tidak pernah pudar. dan ana harapkan agar cinta ini akan berpanjangan sehingga ke nafas yang terakhir.
telah banyak yang ana lalui sebelum ini. jadi, ana sentiasa mengharapkan hidayah dariNya.
ana mahu cari cinta Ilahi. ana mahu mencari diri ana. ana mahu menjadi anak yang solehah. ana mahu menjadi hambaNya yang sentiasa bertakwa dan kuat dalam menghadapi dugaan dariNya. ini semua satu ujian dari Allah S.W.T.
ana mahu berubah. dari yang buruk kepada yang baik. dari yang baik kepada yang lebih baik.
Solat merupakan aktiviti yang sangat ana cintai. Al Quran salah satunya harta yang sangat ana sayangi. wudhu' pula merupakan sumber alam yang sangat ana hargai. zikir ana mampu menghindar dari aktiviti mengumpat dan fitnah.. ketenangan sentiasa ada padanya.
ana cintakan Allah S.W.T.
ana sayangkan Rasulullah S.A.W.
ANA CINTAKAN ISLAM.
tiada siapa yang boleh tandangi cinta ana kepadaNya
RINDU ANA HANYA UNTUK RASULULLAH.
bagi yang masih dalam kehidupan anda yang sekarang. bagi yang masih belum merasakan jihad padaNya. , dan bagi sesiapa yang bersama mereka, anda semua janganlah risau. Allah S.W.T. sentiasa bersama anda. Insya Allah. Allah S.W.T. tidak pernah mempersia-siakan hambaNya. hidayah dari Allah S.W.T., mohonlah. doalah. agar sentiasa mendapat hidayah dariNya.
hadapilah kehidupan ini dengan tenang dan tabah. sentiasa lah buka pintu hatimu agar sentiasa mendapat hidayah daripadaNya.
sentiasa jihad dalam kehidupanmu.
ALLAH S.W.T. SENTIASA BERSAMAMU..

No comments:

Post a Comment