Saturday, June 19, 2010

Makkah-InsyaAllah kita dapat bertemu


Assalamualaikum wbt.,

kakyong saya baru sampai dari mengerjakan umrah di tanah suci semalam..
kakyong bawak balik banyak coklat yang manis-manis..mak kata coklat kat sana memang manis-manis belaka..kakyong bawak balik kurma dgn air zam-zam..saya suka air zam-zam tapi tidk tahu kenapa mungkin sebab air nya lain dari yang lain..
Tdk lupa juga selendang yang kakyong belikan untuk saya, kakak, dan kakcik..cantik..boleh simpan untuk pakai di Institut Profesional Baitulmal nanti..
TERIMA KASIH kakyong..!

Tadi, kakyong tunjuk video-video di Makkah dan Madinah..
CANTIK..kagum sangat3..terdetik hati ni rasa nak pergi..
dulu pernah juga lihat gamba-gamba di facebook kawan kakcik..

ustazah pernah pesan..
" kalau nak cepat tunaikan haji@umrah di Tanah Suci, kita kene simpan duit awal-awal sejak dari sekolah lagi..seringgit sehari..InsyaAllah.."

tapi..
dulu saya ni tdk suka simpan duit..boros..tapi sejak akhir-akhir ni bila banyak gambar-gambar dari Makkah..baru saya tahu betapa cantiknya dan seronoknya di sana selepas dengar cerita dari kakyong dan bunda..tapi bagaimana cara nak simpan duit ni?hehe!

bunda juga pernah berkata kalau nak tengok bagaimana rupa saudara-saudara Islam, di sana ada ramai dan macam-macam karenah..

bunda dan ayahanda juga pernah bkata kalau kita berada di sana Allah akan makbulkan doa kita,,Jadi, kalau saya dapat peluang, InsyaAllah saya tdk akan putus berdoa..

No comments:

Post a Comment